OUR TARGET: UNDERSTANDING THE WORLD! – Art & Science & Tech Fair
Proiect înscris în Calendarul Activităţilor Educative Municipale 2019
Activităţi de pregătire
27 februarie 2019 S-a alansat proiectul OUR TARGET: UNDERSTANDING THE WORLD! – Art & Science & Tech Fair!
Azi a avut loc lansarea oficială a proiectului OUR TARGET: UNDERSTANDING THE WORLD! – Art & Science & Tech Fair, proiect iniţiat şi coordonat de Şcoala Metropolitană ARC, inclus in CAEM 2019. Au participat profesori de ştiinte, tehnologie şi IT din şcolile înscrise în proiect : C.N. Cantemir Vodă, Şcoala Gimnazială 97, Şcoala Gimnazială 143, Şcoala Gimnazială 98, Şcoala Gimnazială 124, Şcoala Genesis, Şcoala Gimnazială145, Şcoala Gimnazială 11, Şcoala Gimnazială 178, Şcoala Gimnazială 175, Şcoala Metropolitană ARC, C.N. Gheorghe Lazăr.
S-a prezentat perspectiva asupra educaţiei stiintifice care a stat la baza elaborării proiectului. Echipa de management din Şcoala Metropolitană ARC şi reprezentanţii organizaţiilor partenere au prezentat noutatea şi provocarea pe care o reprezintă acest proiect:
Lucrînd în echipă, elevii trebuie să își prezinte la Târgul de ştiinţă, artă şi tehnologie din luna iunie, propria ipoteză cu privire la un fenomen/o experienţă din viaţa cotidiană, să creeze un experiment, pe care să il testeze, o machetă sau o aplicaţie software, care să ilustreze un principiu ştiintific care stă la baza fenomenului sau să rezolve o problemă din viaţa reală.
Cercetători, experţi în organizarea de ateliere ştintifice şi programe educaţionale pentru copii şi tineri, organizatori de evenimente ştiinţifice de referinţă în viaţa culturală a Capitalei, inventatori au venit alături de noi prezentând sprijinul pe care îl vor oferi participanţilor la proiect.
Cotiso Hanganu, de la Centrul de Studii Complexe a ţinut o prezentare despre problemele şi soluţiile în pregătirea copiilor din generaţia actuală, pentru a trăi într-o lume în care 65% dintre profesiile pe care ei le vor avea, încă nu există.
Sorin Dinea, de la Asociaţia Henri Coanda a prezentat câteva dintre cele mai spectaculoase realizări ale tehnologiei care ne vor schimba radical viaţa şi, invocând cuvintele lui Henri Coandă, a vorbit dsepre responsabilitatea oamenilor de a le folosi în scopuri bune pentru societatea globală, pentru planetă, pentru comunitate.
Muţumim Radio România Cultural, Revista Ştiinţă &Tehnică, Revista CARIERE, Radio Itsy Bitsy pentru mediatizarea evenimentului.
Miercuri 27 februarie 2019 Miercuri 27 februarie, au inceput activităţile de pregătire a profesorilor din proiectul OUR TARGET: UNDERSTANDING THE WORLD! – Art & Science & Tech Fair , lansat săptămâna trecută la Şcoala Gimnazială Metropolitană ARC din Bucureşti.
Atelierul s-a desfăşurat pe parcursul a patru ore, în care au fost susţinute trei sesiuni:
- Despre rigorile unui proiect ştiinţific. Prezentare pe înţelesul tuturor a etapelor unui proiect – de la alegerea temei la pregătirea comunicării rezultatelor; exemple concrete din experienţa programului NEXUS, al Centrului pentru Studii Complexe, partener în proiect. Imaginile, clipurile video, povestirile inspiraţionale despre experienţa de o viaţă în înţelegerea minţii copiilor şi tinerilor, crearea de modele de bună practică în promovarea paradigmei complexităţii în educaţie la toate nivelurile de vârstă: aceasta este contribuţia valoroasă în înzestrarea profesorilor cu o viziune transdisciplinară asupra metodelor de educaţie, cu instrumente de facilitare a activităţii de descoperire şi creaţie a copiilor, în domeniul ştiinţelor, artei şi tehnologiei. Lucruri aparent imposibile au devenit, la finalul atelierului, abordabile şi i-au inspirat pe cei prezenţi să le aplice în îndrumarea elevilor înscrişi în proiect. Mulţumim domnului FLORIN MUNTEANU, Doctor în Ştiinţe: Inginerie Industrială; specializat in aplicaţii ale ştiinţei Complexităţii în inginerie, econofizică, geodinamică şi mediu precum şi în politici de integrare în educaţie a tehnologiei informaţiei şi comunicaţiilor, Preşedinte fondator al Centrului pentru Studii Complexe – centru UNESCO, membru în Academia Oamenilor de Ştiinţă din România.
- Experimentul – o modalitate eficientă de înţelegere a realității. Înregistrarea observațiilor. Evaluarea rezultatelor pe formatul specific metodologiei ştiinţifice: dacă ipoteza a fost corectă, posibile explicații pentru ipoteze incorecte și alte modalități de a testa ipoteza. Prezentarea provocărilor care stau în faţa copiilor din generaţia actuală şi a profesorilor în acest tip de proiect a generat discuţii despre sisteme de educaţie, despre constrângeri şi oprtunităţi sistemice sau care ţin de mentalitate şi de diferentele inter-generaţionale. Mulţumim doamnei DANIELA ELISABETA POPA, prof. fizică gr.I, C.N. Matei Basarab, Expert MEN în Management Educaţional.
- În Ingineria inversă (Reverse Engineering) în educaţie s-a prezentat diversitatea domeniilor în care aplicăm conştient sau intuitiv acest tip de gândire , de la comunicare şi psihologie, istorie, până la aparatele de zbor şi industria aeronautică: descoperirea principiilor de funcționare a unui dispozitiv sau sistem, prin analiza structurii, funcției și operațiilor acestuia; dezasamblare și analiză atentă, cu scopul de a duplica un dispozitiv sau o componentă a unui sistem complex; etapele procesului; cum pot elevii învăța despre modul în care a fost proiectat obiectul și cum funcționează şi pot înţelege diferite invenţii din istoria cercetării româneşti, cu referire şi la excepţionala contribuţie la ştiinţa universală a lui Henri Coandă. Mesajul transmis de DR. ING. SORIN DINEA – aeronautică, coordonator Asociaţia Henri Coandă, despre necesitatea stimulării curiozităţii copiilor şi tinerilor în observarea şi înţelegerea lumii înconjurătoare, a încheiat o întâlnire constructivă! Activitatea a avut loc în cadrul proiectului OUR TARGET: UNDERSTANDING THE WORLD! – Art & Science & Tech Fair, proiect iniţiat şi coordonat de Şcoala Metropolitană ARC, inclus în Calendarul Activităţilor Educative Municipale – CAEM 2019.
6 martie 2019 La Şcoala Metropolitană ARC, din Bucureşti, s-a derulat primul atelier de pregătire a echipelor de elevi din şcolile înscrise în proiectul OUR TARGET: UNDERSTANDING THE WORLD! – Art & Science & Tech Fair, proiect inclus in CAEM 2019, lansat şi coordonat de şcoala noastră.
Cei peste 60 de elevi au fost inspirati de prezentările, jocurile și experimentele susținute de doamna profesoară de matematică Adina Eftene, doamna Ana Roata Palade-de la Orăşelul Cunoaşterii, domnul Bogdan Bălănescu de la EEMATICO. Elevii au realizat conexiunile între instrumente matematice și elaborarea unui experiment științific, despre pregatirea și testarea unei machete. Au aflat de la domnul Mircea Manolescu cum gândește un inventator și doamna Andreea Stoica, de la Asociația Fascination, i-a captivat cu metode creative de prezentare la stand!
19 martie 2019 AL DOILEA ATELIER DE INSTRUIRE organizat de Şcoala Metropolitană ARC cu cei peste 60 de elevi înscrişi în proiectul de educaţie ştiinţifică şi tehnică OUR TARGET: UNDERSTANDING THE WORLD! – Art & Science & Tech Fair. 1. Vizită ghidată în laboratoarele Orăşelului Cunoaşterii – Ana Maria Roată Palade, fondator
- Tehnici de colaborare creativă într-o echipă de succes- Ioana Huiduc Manolescu: Trainer & Master Coach NLP Kutschera Resonanz România; IRSCA – Gifted Education Trainer; Preşedinte Asociația ÎNVAȚĂ SĂ ZBORI
- Exerciţii de prezentare creativă la stand – Andreea Stoica, fondator Asociaţia FaSCInation şi organizatoarea SciKids Festival 19.03.2019 În perioada următoare elevii vor derula activităţi de concepere a proiectelor lor de cercetare, sub îndrumarea echipelor de profesori coordonatori din fiecare şcoală înscrisă în proiect, vor înregistra în jurnalele lor de mici cercetători întâlnirile de lucru, vor elabora schiţa proiectului pentru Târgul din iunie de la Şcoala Metropolitană ARC, schiţă pe care o vor trimite până pe 20 aprilie juriului, pentru feedback şi sugestii de optimizare.
18 aprilie 2019 Joi, 18 aprilie, 10:30, la Şcoala Metropolitană ARC a avut loc al doilea workshop de pregătire pentru profesorii coordonatori. Au avut loc doua sesiuni.
- Experimentul – abordarea transdisciplinară în educaţia ştiinţifică. Exemple. Q&A. a Prezentat Bianca Gălăţeanu, cercetător, Lector univ. la Facultatea de Biologie din Universitatea Bucureşti
2. Aplicaţii tehnice din industria de IT pentru o societate durabilă. Marius Paraschiv, antreprenor, collaborator la Fundaţia Keshe, specialist în design digital, animatie 3D, modelare 3D.